منــتدى كورس الرســــالة التعليمي المجاني (رأفت أبو فارس & جلال أبو حشيش) Course Alresala
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منــتدى كورس الرســــالة التعليمي المجاني (رأفت أبو فارس & جلال أبو حشيش) Course Alresala

الموقع الرسمي لكورس الرسالة على الرابط التالي: https://sites.google.com/view/ressalah
 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

 

 أسئلة إضافية مقترحة على القطعة 12

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin



الجنس : ذكر عدد المساهمات : 83
تاريخ التسجيل : 16/02/2012

أسئلة إضافية مقترحة على القطعة 12 Empty
مُساهمةموضوع: أسئلة إضافية مقترحة على القطعة 12   أسئلة إضافية مقترحة على القطعة 12 Icon_minitimeالسبت يونيو 02, 2012 4:45 am

Natural threats and disasters


الكود:
1  Science can help           
People have always tried to avoid natural threats; for example, we do not live too close to a river that floods, or on the side of a volcano that may erupt. Scientists cannot stop these threats completely, but there are things  they can do to make them less dangerous.

2 Stopping floods, saving water and producing electricity
Rivers flood when the water level rises too high and the river overflows its banks. The Nile flooded for thousands of years until the Aswan High Dam was built in 1970. The dam stops the flooding and generates electric power. It also collects water during the rainy season so that people have water when there is a drought.

3 Protecting London from the Thames
A different system protects London from flooding by the River Thames. High tides can bring too much water up the River Thames and this could flood the city. To protect London, the Thames Barrier was built. When there is a high tide, 'walls' come up out of the river to stop the high water from reaching the city.

4 Making earthquakes less dangerous   
It would probably be impossible to design a building that would be completely safe in the most serious earthquake. It would also be very expensive. Instead of this, engineers design buildings which will not fall down when the earth shakes. There are two main ways of doing  this: buildings are built on springs or rollers, so that when the earth shakes, the building itself moves a little. Another method is to use building materials that reduce the impact of an earthquake.

5  Learning to live with nature                 
Throughout history, natural disasters have killed and injured human beings and damaged the cities and buildings they live in. Humans cannot prevent these disasters, but we have learned to recognise the incredible power of nature.

A.Answer the following questions based on the text
:

الكود:
1. According to paragraph 2, write down two benefits (or advantages) of building dams.
  حسبما ورد في الفقرة 2، اكتب فائدتين (أو حسنتين) لبناء السدود.

2. Why do rivers flood, according to the second paragraph?
 لماذا تفيض الأنهار، حسبما ورد في الفقرة الثانية؟

3. Why are there no more floods in Egypt nowadays, according to
paragraph 2?
لماذا لا يوجد المزيد من الفيضانات في مصر هذه الأيام، حسبما ورد في الفقرة 2؟

4. Find a word in the first paragraph that means the same as “explode
throw out rock”.
  جد كلمة وردت في الفقرة الأولى والتي تعني "ينفجر من خلال الصخور".

5. According to paragraph 3, what caused the River Thames to flood in  the past?
 حسبما ورد في الفقرة 3، ما الذي كان يجعل نهر التايمز يفيض في الماضي؟

6. How did engineers protect London from flooding by the River Thames?
 كيف حمى المهندسون لندن من فيضان نهر التايمز؟

7. How can the Thames Barrier protect London from the flooding of the
River Thames?
 كيف يمكن لعائق التايمز أن يحمي لندن من فيضان نهر التايمز؟

8. What does the underlined word “this”, in paragraph 4 refer to?
على ماذا تعود الكلمة التي تحتها خط "this"، في الفقرة 4؟

9. According to paragraph 4, what did they do to make earthquakes
less dangerous?
  حسبما ورد في الفقرة 4، ماذا فعلوا من أجل أن يجعلوا الزلازل أقل خطرا؟

10.  The engineers were able to design buildings which will not fall
down when  the earth shakes. Mention two methods (or ways) they followed.
تمكن المهندسون من تصميم بنايات لا تقع عندما تهتز الأرض. اذكر طريقتين اتبعوهما.

11. Find a word in paragraph 4 that means the same as “shock /
powerful effect”.
جد كلمة وردت في الفقرة 4 والتي تعني "صدمة/ تأثير كبير".

12. What does the underlined word, “it” in paragraph 2, refer to?
على ماذا تعود الكلمة التي تحتها خط "it"، في الفقرة 2؟

13. Find a word in paragraph 2 that means the same as “produces
/makes / creates”.
جد كلمة وردت في الفقرة 2 والتي تعني "ينتج/يعمل/يخلق".

B. Critical Thinkingالتفكير الناقد 
“Natural disasters will always happen, but we have to learn how to reduce their devastating effect.” Think of this statement and write your own opinion in two sentences.
"ستحث الكوارث الطبيعية دائماً، ولكن علينا أن نتعلم كيف نقلل من تأثيرها المدمر." فكر في هذه العبارة واكتب رأيك في جملتين.

Answersالإجابات
A.
الكود:
1. a. Dams can stop the flooding.  B. Dams can generate electric power.

2. Rivers flood when the water level rises too high and the river
overflows its banks.

3. Because the Aswan High Dam was built.

4. erupt
5. High tides.

6. By building the Thames Barrier.

7. When there is a high tide, 'walls' come up out of the river to stop the high water from reaching the city.

8. designing buildings which will not fall down during earthquakes

9. Engineers design buildings which will not fall down when the earth
shakes.

10. a. buildings are built on springs or rollers, so that when the earth
shakes, the building itself moves a little.  b. Another method is to
use building materials that reduce the impact of an earthquake.

11. impact

12. the dam (the High Aswan Dam)

13. generates

B. Critical Thinking
It is a fact that natural disasters like floods, volcanoes and earthquakes will always happen, but human beings have learned many methods such as building dams, and flooding barriers to reduce their devastating effect.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.crsealresala.com
 
أسئلة إضافية مقترحة على القطعة 12
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» امتحان انجليزي مستوى 3/ أسئلة مقترحة ومتوقعة
» أسئلة إضافية ومقترحة على قطعة القراءة في الوحدة 1 (جرائم جديدة)
» تمارين إضافية على قواعد الوحدتين 9+10
» تمارين إضافية على قواعد الوحدتين 11+12
» تمارين إضافية على قواعد الوحدتين 7+8

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منــتدى كورس الرســــالة التعليمي المجاني (رأفت أبو فارس & جلال أبو حشيش) Course Alresala  :: المرحــــــلـة الثانــويــــة :: الأول الثانــــوي :: الفصل الثاني-
انتقل الى: