منــتدى كورس الرســــالة التعليمي المجاني (رأفت أبو فارس & جلال أبو حشيش) Course Alresala
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منــتدى كورس الرســــالة التعليمي المجاني (رأفت أبو فارس & جلال أبو حشيش) Course Alresala

الموقع الرسمي لكورس الرسالة على الرابط التالي: https://sites.google.com/view/ressalah
 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

 

 اسئلة مقترحة على قطعة الوحدة 3، "ورق: جديد من قديم"

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
جلال أبو حشيش
Admin



الجنس : ذكر عدد المساهمات : 528
تاريخ التسجيل : 17/02/2012

اسئلة مقترحة على قطعة الوحدة 3، "ورق: جديد من قديم"  Empty
مُساهمةموضوع: اسئلة مقترحة على قطعة الوحدة 3، "ورق: جديد من قديم"    اسئلة مقترحة على قطعة الوحدة 3، "ورق: جديد من قديم"  Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 25, 2012 5:29 pm

اسئلة مقترحة على قطعة الوحدة الثالثة: ورق: جديد من قديم" مع الإجابات النموذجية



Read the following text carefully, and then in your ANSWER BOOKLET answer all the questions that follow. Your answers should be based on the text.
The first paper was made from cloth nearly two thousand years ago in China. Although paper can be made from all kinds of materials, such as cotton fibres, grass or sugar cane, these days wood pulp is the material most commonly used to make 'new paper' - that is paper which contains no old or recycled paper.
The modern world uses so much paper that environmentalists have persuaded us that we should recycle old paper as well as making new paper. There is an increasing awareness in Jordan of the need to recycle both paper and other materials. Paper recycling containers can now be found in some parts of the country and some government agencies have begun paper-recycling programmes. Also, there is greater education in schools about the need to take care of our environment.
Although we use wood pulp from trees to make new paper, it is not true that recycling paper saves trees. Trees are a commercially grown long-term crop, so that when they are cut down, new ones are planted. Also, papermakers use the parts of trees that cannot be used in other industries such as building and furniture making. Nearly all new paper is made from wood grown in sustainable forests.
Here are some of facts related to producing recycled paper.
• A large proportion of household waste is paper or cardboard. About half of this is newspapers and magazines.
• For every tonne of paper used for recycling, we save 30,000 litres of water, 3000-4000 kwh of electricity, and reduce air pollution.
• Recycling paper is less harmful to the environment than burying it in landfill sites. This is because paper that is buried in the ground rots and produces methane, which is a powerful greenhouse gas.
Despite our increasing dependence on information stored on computers, there will always be a demand for paper. In the interests of our environment, we have to make sure that we continue to recycle as much of it as possible.


Question Number One
A. Answer the following questions based on the text.

الكود:

1. According to the first paragraph, what is new paper mostly made from nowadays?
حسب الفقرة الأولى، مما يُصنع الورق غالباً هذه الأيام؟

2. According to the second paragraph, what do environmentalists demand ?
حسبما ورد في الفقرة الثانية، بماذا يطالب أنصار البيئة؟

3. The writer states that there is an increasing awareness in Jordan of the need to recycle both paper and other materials. Is the writer justified? Explain your answer.
يؤكد الكاتب أن هناك وعي متزايد في الأردن للحاجة لإعادة تدوير الورق والمواد الأخرى. هل الكاتب على حق؟ وضح جوابك.

4. According to the third paragraph, why does the writer believe that it is not true that recycling paper saves trees? Write down two reasons.
حسبما ورد في الفقرة الثالثة، لماذا يعتقد الكاتب انه من غير الصحيح أن إعادة تدوير الورق ينقذ الأشجار؟ اذكر سببين.

5. According to the third paragraph, recycling old paper has many advantages (or benefits). Write down two of them.
حسبما ورد في الفقرة الثالثة، إعادة تدوير الورق القديم لها العديد من الحسنات (أو الفوائد). اكتب فائدتين.

6. Recycling paper is less harmful to the environment than burying it in landfill sites. Explain this statement justifying your answer.
إعادة تدوير الورق أقل ضرراً على البيئة من دفنه في مكبات النفايات. اشرح هذه العبارة وعلل جوابك.

7. What does the underlined word "they", in paragraph 3, refer to?

8. Find a word in the first paragraph that means the same as " very small pieces of paper, wood, cloth, etc."

9. According to the first paragraph, paper can be made from various kinds of materials. Write down two of them.
حسب الفقرة الأولى، يمكن صناعة الورق من مواد عديدة. اذكر اثنين منها.

10. Quote (or write down) the sentence that shows Jordan realizes the need to recycle different materials.
اكتب الجملة التي توضح أن الأردن يدرك الحاجة لإعادة تدوير مواد مختلفة.

11. Find a word in pargarph 3 that means the same as "decays".
جد كلمة وردت في الفقرة الثالثة وتعني "يتعفن".

B. Critical Thinking
There are many things that we can do to reduce air pollution. Think of the statement and write your opinion in two sentences.
هناك الكثير من الأشياء التي يمكننا القيام بها لتقليل تلوث الجو. فكر في هذه العبارة واكتب رأيك في جملتين.

الإجابات النموذجية

الكود:
1. New paper is commonly made from wood pulp.
2. They demand that we should recycle old paper as well as making new paper.
3. Yes, the writer is justified because Jordan has begun paper-recycling programmes. Old paper and other materials are collected in special containers.
نعم الكاتب على حق لأن الأردن بدأ ببرامج إعادة تدوير الورق. يتم جمع الورق القديم والمواد الأخرى في حاويات خاصة.
4. Because a. Trees are a commercially grown long-term crop, so that when they are cut down, new ones are planted.
        b. Also, papermakers use the parts of trees that cannot be used in other industries such as building and furniture making.
5. a. For every tonne of paper used for recycling, we save 30,000 litres of water, 3000-4000 kwh of electricity.
    b. recycling old paper reduces air pollution.
6. When we bury old paper in the ground, it rots and produces a dangerous gas called methane. So recycling paper can reduce air pollution.
عندما ندفن الورق القديم في الأرض، فإنه يتعفن ويطلق غازا خطيراً اسمه الميثان. لذلك، إعادة تدوير الورق يمكنه أن يقلل من تلوث الجو.
7. trees
8.  fibers
9. a. sugar cane  b. grass


10. There is an increasing  awareness  in  Jordan  of  the  need  to  recycle both paper and other materials.

11. rots

B. Critical Thinking
I believe we can do many things to reduce air pollution such as recycling old paper and other materials. Also, we should grow more trees because they can take in dioxide carbon from atmosphere and produce oxygen.
اعتقد أننا نستطيع القيام بالكثير من الأشياء لتقليل تلوث الجو مثل إعادة تدوير الورق القديم والمواد الأخرى. وأيضاً، علينا أن نزرع المزيد من الأشجار لأنها تأخذ ثاني أكسيد الكربون من الجو وتطلق الأكسجين.

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اسئلة مقترحة على قطعة الوحدة 3، "ورق: جديد من قديم"
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» أسئلة إضافية ومقترحة على قطعة القراءة في الوحدة 1 (جرائم جديدة)
» حل اسئلة الفقرات الوحدة الثالثة للصف التاسع ضروري (غير الذي في الكورس)
» أسئلة إضافية ومقترحة على قطعة القراءة في الوحدة 2 (لماذا يهجر الناس أوطانهم)
» اريد حل اسئلة الوحدة الاولى بكتاب الانجليزي الصف التاسع الفصل الأول
» أسئلة إضافية مقترحة على القطعة 12

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منــتدى كورس الرســــالة التعليمي المجاني (رأفت أبو فارس & جلال أبو حشيش) Course Alresala  :: المرحــــــلـة الثانــويــــة :: التوجيــهي الأكـاديمي الأردني :: المستوى الثالث-
انتقل الى: